Tyle krzyku o nic?

Tak wiele krzyku pogrążyło Internet. Tak łatwo jest napisać coś niechlubnego i nieprofesjonalnego. Tak nieładnie, Polacy wypowiadają się o dyrektor kreatywnej (polskiego) domu mody „La Mania”.

2 tygodnie temu, miała miejsce premiera przyszłorocznej Wiosna/Lato kolekcji Domu Mody. Przyglądając się wcześniejszym pokazom, impreza została zaplanowana ze splendorem. I z „definiowanego założenia” powinna była – zachwycić celebrytów, media i Klientki – najbardziej zainteresowaną grupę docelową.
Pokaz mody znanej i lubianej marki fashion jest wydarzeniem medialnym, natomiast prezentowana kolekcja wyznacza dalszy bieg domu mody i pisze jej historię. To również jest moment decydujący o powodzeniu firmy i przyszłych wynikach sprzedażowych.
Niestety, dzielny dom mody zalała fala krytyki, który zawsze był „naj”, a teraz jest już na „nie”. Każdy plotkował na temat show, natomiast to najwłaściwsze „show” jest bez zarzutu.

Marka pisze o swojej idei, wyznacza swój cel, realizuje autentyczny branding firmowy. Tak też, od zarania „La Mania”, firma sygnowana nazwiskiem Przetakiewicz, charakteryzuje krawiectwo prostego kroju, luźnych – bardziej rozkloszowanych lub przyległych sukni, bardzo podstawowych kolorów czy setów. Flagowym produktem jest Pani Joanna Przetakiewicz.
I w (za)prezentowanej kolekcji nie zauważam nieścisłości.

Jak to się teraz modnie mówi, jest minimalistycznie. Kolekcja liczy kilkadziesiąt modeli, prezentując suknie powyżej lub poniżej kolana z falującym zakończeniem lub dłuższym – sztywno opadającym. Rękaw otula całą rękę, u nielicznych modeli jest krótszy. Dużo miejsca zajmują detale: kołnierzyki, toczki, drobne guziczki czy biegunowe połączenia, bądź kamizelki frako-podobne. Kolekcja zawiera się w kluczowej barwie kolorów, rozszerzonej o nasycony odcień pomarańczu, złoto, „gołębi” czy bladoróżowy. Jest estetycznie, ładnie, czysto, w porządku. Uwagę przyciągają modele przykrywające ramiona i dumnie prezentowane przez Pierwszą Damę, Panią Danutę Wałęsę.

1005328_563574727035033_1672884932_n1175380_563574883701684_241538536_n1239611_563575827034923_1154058699_n (1)Mamy i sukieneczki z V-dekoltem lub całkowicie odciętą górą. Oglądając kolekcje, ocieram się o stylizacje total look, a może inspiracje?

Przeglądam fotografie, cofam się wstecz. Kolekcja pasuje do segmentu Haute Coutute Dior (Raf Simons) lub Bouchara Jarrar, aniżeli jest to segment RTW. Pokusiłabym się o porównanie do Del Pozo, również.

Jedynym i niekorzystnym posunięciem jest obecność Ewy Chodakowskiej. Trenerka fitness, popularna postać, moja koleżanka z sąsiedztwa. I nie jestem prześmiewcza, tyle tylko – Pani Ewa jest dla każdej z Nas, natomiast marka „La Mania” zrzesza jasno określoną grupę – zamożnych klientów, którzy cenią ekskluzywność  wyjątkowość. I łatwo o błąd, a Ewa Chodakowska nie jest twarzą marki. Wybór modelki do komercyjnej reklamy ma nieść w sobie relację, nawiązanie komunikacji między potencjalnym klientem, a marką. Tutaj, jesteśmy blisko o nawiązanie zgrzytu.

1229868_563574270368412_1165577740_n

Cała kolekcja została zrealizowana w królewskim szyku „blick & blick”. Pantofle od Christian Louboutin, tiary, bogato zdobione wisiory i wisienka na torcie – uśmiech królowej, Pani dyrektor.

1236648_564039303655242_880943281_nZaprezentowana została kolekcja sukni ślubnych i dla małych panienek.

Uważam, że marce należy się serdeczny uścisk na nieźle wykonaną pracę, a całą masę nieprofesjonalistów odsyłam do lektury – przestudiowania mody XX wieku.

Z wyrazami szacunku,
Alicja Szablewska

Źródło: materiały prasowe.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: