Szczytny cel

Internet „nigdy nie zapomina”, a ja czuję się niezręcznie i pragnę zwrócić uwagę na problem… przepłacania.

Marki sieciowe, jak np. H&M, ZARA, Mango, River Island… mają w linii dedykowanej Kobiecie, kolekcję BASIC, która z założenia jest dostępna- „pod ręką”, tania, przewidywalna w kolorystce, a może być bazą do stylizacji.
Hiszpański brand, ów fragment kolekcji fabrykuje w Chinach, poznańska marka SOLAR- „stałą” – basic część, np. flagowy model sweterka, z rękawem 3/4, rozpinany, na guziczki… również. I bynajmniej nie jest to temat tabu, bo za sztukę ubrania, klient, płaci niewiele, zatem w czym rzecz?

Polski projektant, górnych lotów, Łukasz Jemioł, 4 sezony temu, podczas jesiennej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland, przedstawił kolekcję BASIC według swojego projektu, pardon, definicji.
Byłam zszokowana, że za koszulkę „bazę” trzeba zapłacić kilkaset zł, a ceny wahały się od 300.0-1990.0 zł.
Polska moda rozwija się, nasz rynek ma potencjał i jest sporo kreatywnych ludzi, jednakże Polacy wciąż zarabiają mało, bardzo chętnie kupują „więcej za mniej”.
Oczywiście, że społeczeństwo to nie jest target dla Pana Jemioła, wszakże jest (on) inspiracją dla wielu.

Temat odszedł w zapomnienie, a ja widzę i oczom nie wierzę, że część „podstawowa” bieżącej kolekcji SS- T-shirt biały z nadrukiem… 320,0 zł… Sukienka- 1490 zł, płaszcz typu „over size” – 1690 zł… Do 2000.0 zł za sztukę ubrania.

Cogito ergo sum… A może dla marki Łukasz Jemioł- BASIC- to czysty zabieg marketingowy, w znaczeniu minimalistyczna- „prosta”, basic, kolekcja? Brnę dalej… Ktoś, gdzieś popełnił błąd, a każde działanie związane z operacją na marce- natychmiastowo zauważa konsument- stąd fabrykują i „nie widzą” problemu? Bzdura.
(W ciekawej sytuacji jest polska marka Deni Cler Milano…)

I tutaj, ah Boże, chroń mnie od złego… Kim jest Łukasz Jemioł?
Jak mają się jego projekty do działalności innych polskich designerów „po fachu” lub kolegów zza granicy?
Pan Łukasz jest tematycznie wykształcony, nagradzany za swoją działalność, zaproszony do udziału (pokazu mody) podczas Lisbon Fashion Week… W dalszym ciągu, coś tutaj nie gra.
Sprawdziłam, na portalu- sklepie internetowym: Net-A-Porter, który specjalizuje się w sprzedaży ubrań/akcesoriów marek segmentu mid-level/premium, koszulka na wzór i podobieństwo „podstawowej” od J.Crew- 35€, T by Alexander Wang- 80€ (autorska marka, jednakże Pan Wang jest dyrektorem kreatywnym u domu mody Balenciaga) lub Karl Lagerleld/MCQ Alexander McQueen- w okolicach 100€.

Nie neguję Waszego stylu, nie hejtuję czy nie działam przeciwko marce „Łukasz Jemioł”, tylko proszę Was o zachowanie rozsądku… przy najbliższych zakupach.

Kolekcja „BASIC” autorstwa Łukasza Jemioła dostępna jest na mostrami.pl

Dobrego i rozsądnego w działaniach dnia życzę,
Alicja Szablewska

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: